Pokaz kolekcji Michała Szulca na sezon wiosna/lato 2017
  • access_time

Pokaz kolekcji Michała Szulca na sezon wiosna/lato 2017

W środę, 1 lutego, w Pałacu Chodkiewiczów, odbył się pokaz kolekcji Michała Szulca na sezon wiosna/lato 2017. GASH to nic innego jak nacięcie, a w przełożeniu na kolekcję Szulca - zdekonstruowane formy.

Proste, pozornie zwarte formy zostały ponacinane tak, aby multiplikować poszczególne części sylwetki. W wyniku tego zabiegu powstają podwójne karczki czy zwielokrotnione pęknięcia szwów bocznych. Połowy żakietów, bluzek i sukienek połączone są szwami bądź przewiązane na sylwetce pasami. Stąd w kolekcji formy, które sprawiają wrażenie, jakby były zszyte z dwóch lub trzech różnych rzeczy. Nie można nie zauważyć nawiązań do tradycyjnego stroju japońskiego, zwłaszcza gdy popatrzymy na obniżoną linię ramion i kimonowe formy rękawów. Nie jest to spowodowane fascynacją kulturą Japonii, a raczej poszukiwaniem geometrycznych linii na sylwetce.

Baza kolorystyczna kolekcji jest spokojna i opiera się na bieli, szarości, beżu, granacie i metalizujących grafitach. Kolory akcentujące to: czerwień, pomarańcz i bordo - występują one w pojedynczych sylwetkach. W kolekcji wykorzystano tkaniny lniane o splocie płóciennym w różnej gramaturze, krepę i szyfon jedwabny, żakard lniany, bawełniany i poliestrowy, tkaninę typu memory z miedzianą nicią, taftę, batyst bawełniany, gazę wełnianą, przejrzyste dzianiny o strukturze przypominającej koronkę, denim i skórę naturalną. W odróżnieniu od poprzednich kolekcji, wiosenno-letni GASH bazuje na mocno graficznym wzorze. W głównej mierze są to pionowe pasy o zróżnicowanej szerokości. Pojawiają się one na tkaninach żakardowych i drukowanych. Pojedyncze sylwetki uzupełniają tkaniny we wzór przypominający pepitkę.

Szulc tworzy sylwetki zabudowane, obszerne, złożone z asymetrycznych elementów. Częścią kolekcji są bazy, czyli trencz, koszula, kurtka “wranglerka” czy prosty t-shirt. Te podstawowe formy mają być odskocznią. Dawać oddech dominującym w kolekcji sylwetkom o skomplikowanej konstrukcji. Bazy, zazwyczaj monokolorowe, występują najczęściej w mocnych akcentach kolorystycznych. Asymetria i dekonstrukcja, których dotąd w kolekcjach Szulca nie było w takich ilościach, wychodzą na pierwszy plan. Czasami subtelnie przecinają sylwetkę kontrafałdą, czasami dominują połową żakietu zarzuconą na ramię.

Podczas pokazu zaprezentowano premierowo pierwsze 10 sylwetek z kolekcji Michał SZULC x TATUUM “Naturally Together” na sezon wiosna/lato 2017. Wszystkie modele zostały uszyte w Polsce z naturalnych, lnianych tkanin. Prosta, pudełkowa forma kryje w sobie rozcięcia, rozporki i marszczenia. W kolekcji zaprojektowanej dla TATUUM króluje asymetria, zaznaczona konstrukcyjnymi cięciami i doszytymi panelami. Kolory sylwetek to biel, melanżowa szarość i denimowy granat. Kolekcja została wyprodukowana w limitowanej ilości i pojawi się w salonach TATUUM wiosną 2017 roku.

„Moja współpraca z marką TATUUM rozpoczęła się ponad 10 lat temu, do tej pory byłem zaangażowany w projektowanie męskiej kolekcji. W sezonie wiosna-lato 2017 wspólnie postawiliśmy sobie poprzeczkę wyżej, tworząc kolekcję linii damskiej sygnowaną moim nazwiskiem. Tytułowa naturalność we współpracy z marką TATUUM to przede wszystkim spójne spojrzenie na projektowanie ubrań dla naszych marek. Wykorzystałem w kolekcji len - tak bardzo kojarzony z TATUUM i nadałem mu indywidualnego charakteru, tworząc sylwetki, które naturalnie nawiązują do mojej głównej kolekcji GASH”- komentuje projektant Michał Szulc.

Kolekcję GASH dopełniają akcesoria. Są to małe pudełkowe torby skórzane, zszyte z kilku kolorów skóry, z metalowymi kołami, paskami i nitami. W stylizacjach pojawia się biżuteria przygotowana na potrzeby pokazu przez ID.FOR.FUN oraz okulary Michał SZULC, stworzone we współpracy z marką Menrad. Do pokazu wybrano pierwsze trzy z 22 modeli opraw zaprojektowanych przez Szulca. Specjalnie wyprodukowano oprawy ze szkłami przeciwsłonecznymi, w trzech cieniowanych kolorach. Do zaprojektowania opraw inspiracji dostarczyła natura - wzory przywodzą na myśl strukturę marmuru, kamienia i drewna.
Partnerem tytularnym pokazu była marka TATUUM. TATUUM to jakość naturalnych tkanin, precyzyjne krawiectwo, uniwersalność wzorów i dopracowane kroje. Na DNA marki składają się naturalność, osobowość, prostota, jakość i komfort.

Partnerem głównym była firma Whirlpool, która współpracuje z projektantem już kolejny sezon w ramach kampanii “6. Zmysł Projektanta” i pokazuje, że dzięki nowoczesnym technologiom zastosowanym w pralkach Whirlpool Supreme Care można zadbać o wszystkie tkaniny, nawet te najdelikatniejsze wykorzystywane w autorskich kolekcjach. Za kreacją fryzur stoi Romina Grieger i artistic team La Biosthetique Polska, a manicure modelek stworzył zespół alessandro International Polska. Make-upem zajęli się makijażyści z Sephory. O pielęgnację ciał modelek zadbała NIVEA. Ponadto partnerami pokazu były marki Menrad i ID.FOR.FUN.
Patronami medialnymi pokazu były redakcje magazynów Elle, InStyle, Gala i Plejada. Stylizacją pokazu zajęła się Marcela Stańczyk.

Pokaz uświetnił występ na żywo Wojtka Urbańskiego z kolektywu RYSY.
Tkaniny / len, krepa jedwabna, szyfon jedwabny, żakard (lniany, bawełniany i poliestrowy), tkanina typu memory z miedziana nicią, tafta, batyst bawełniany, gaza wełniana, przejrzysta dzianina o strykturze koronki, skóra naturalna.

Sylwetki / 44
Kolor / biel, szarość, beż, granat, czerwień, pomarańcz, bordo, grafit
Akcesoria / skórzane torebki, okulary słoneczne Michał SZULC x Menrad, biżuteria ID.FOR.FUN
Kolekcja specjalna / 10 sylwetek Michał SZULC x TATUUM “Naturally together”
Włosy / La Biosthetique Paris
Manicure / alessandro International
Makijaż / Sephora
Muzyka / Wojtek Urbański / Rysy
Stylizacja / Marcela Stańczyk
Reżyseria i choreografia / Katarzyna Sokołowska
Partner tytularny / TATUUM
Partner główny / Whirlpool
Partnerzy / La Biosthetique Paris, alessandro International, Nivea, Sephora, ID.FOR.FUN, Menrad
Za PR i produkcję wydarzenia odpowiada Limelight.

(0 głosów)
close

Zapisz się do naszego Newslettera i Bądź na bieżąco!

Otrzymasz regularnie informacje o aktualnych trendach i ciekawych wydarzeniach ze świata mody.

Sprawdź naszą politykę prywatności i warunki użytkowania
Możesz wypisać się z listy e-mail w dowolnym momencie.